tisdag 10 mars 2009

Vagndilemma


Vi har en Urban Jungle sedan Ell. Bara det att den är rosablommig. Och dessutom köpte vi den först när hon var 1 år så vi hade aldrig något problem med att vända henne för tidigt. Nu tycker maken att vi gott kan använda UJ:n och bara köpa en ny liggkorg till den. Visst, det är ju smartare att betala en lusentapp än att lägga ut sextusen riksdaler på en begagnad Bugaboo.

Men jag vet ju att jag inte kommer vilja att min bebis åker framåtvänd från det att den växer ur liggkorgen vilket den bergis kommer att göra runt 5-6 månader.

Jag har hittat en svart korg som endast är använd ett fåtal gånger på Blocket till ett mycket bra pris. Kanske skall slå till på den och sen hitta någon annan typ av vagn senare. Det som ytterligare talar för UJ:n är att den är suverän ihopfälld i bilen. När vi åker till landet, vilket vi gör ofta och då med fullpackad bil, tar vi bara av hjulen, fäller ihop vagnen platt och packar ovanpå vilket gör att vi har gott om plats i bakluckan. Ja.. det blir nog den ändå så får jag överväga en annan vagn senare. Har ju faktiskt kvar Teutoniavagnen sedan De också och den kan jag ju köra med i höst.

Kanske inte är något dilemma när allt kommer omkring ändå?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar